1. Начало
  2. Уеб сайт
  3. Маркетинг, реклама, SEO
  4. Google Ads
  5. Google Ads – по-ефективната реклама (II част)

Google Ads – по-ефективната реклама (II част)

В първата част на статията Google Ads – по-ефективната реклама ви запознахме с платформата и нейните основни предимства. В тази статия ще дадем конкретни насоки за стартиране и развитие на Google Ads кампания.

Как да започнем?

Важно е да разполагате с професионално направен, атрактивен и добре организиран уебсайт.

Един професионално създаден и надеждно поддържан, чрез качествени хостинг услуги, сайт е в състояние да разкрие истинските качества на предлаганите продукти и услуги пред потенциалните ви клиенти.

Не забравяйте, че уеб сайтът ви е вашето лице в интернет, вашата визитна картичка. Той трябва да съдържа цялата важна информация за предлаганите от вас продукти или услуги, от която потенциалните ви клиенти ще имат нужда, когато правят своя избор. Ако искате да извършвате и директни продажби през сайта си, ще имате нужда и от сигурна система, която да управлява поръчките (eCommerce система).

Вижте повече: Какво е онлайн магазин? Как да си направя онлайн магазин? | Help

Без значение дали ще извършвате on-line продажби или не, вашият уеб сайт трябва винаги да предоставя ясна информация на потенциалните ви клиенти за начините, по които те могат да се свържат с вас. Важно е да предоставите различни варианти за комуникация с вас, за да могат потребителите да изберат най-удобният за тях, като например: телефонни номера, e-mail адрес, контактна форма, точен адрес на вашето представителство и т.н. Вашите потенциални клиенти не бива да имат затруднения, когато искат да закупят ваш продукт или услуга, или когато искат да се свържат с вас за допълнителна информация.

Абонамент за Google Ads

След като вече разполагате с професионално изграден уеб сайт, отговарящ на вашите търговски цели, можете да пристъпите към абонирането за Google Ads. По време на процеса Google ви предоставя допълнителни инструменти, с които по-лесно да създадете своето рекламно съобщение и да изберете точните ключови думи.

Рекламното съобщение

Когато създавате своето рекламно съобщение ще разполагате с 25 символа за заглавие, с което да привлечете вниманието. Има възможност за попълване на 70 символа за същинската реклама. Чрез този текст трябва да заинтересувате хората, които търсят, така че да кликнат върху вашата реклама. На практика това не е много текст. Затова трябва да се стремите да включите информация, която да помогне на потенциалните ви клиенти да разберат ясно предмета на дейността ви и да ги провокирате да стигнат до вашия сайт.

Напишете вашето заглавие, текстовото рекламно съобщение и след това въведете URL адреса на страницата, към която ще отвежда рекламата ви. Този адрес може да сочи както към началната страница на вашия сайт, така и към някоя от вътрешните му страници. Най-добре е да изберете страницата, която най-точно отговаря на рекламното съобщение, например страницата „Продукти“ или „Услуги“.

Ето един пример за рекламно съобщение:

Заглавие: Уеб хостинг и домейни
Описание ред 1: 99,999 % UpTime, 24/7 поддръжка
Описание ред 2: Най-добрият хостинг
Показан URL: SuperHosting.BG
Целеви URL: www.superhosting.bg

Избор на ключови думи

Това е един от най-важните етапи от създаването на вашата Google Ads кампания. За да постигнете по-голяма възвръщаемост подберете както по-общи за бизнеса ви ключови думи, така и някои по-специфични. Включете всички търговски марки и имената на продуктите или услугите ви. Ключовата дума може да е само една дума или цяла фраза. Важно е ключовите думи да са свързани изключително с продукта или услугата, която рекламирате. Така вашата реклама ще се появява само пред хората, които може да се заинтересуват от това, което предлагате. За допълнителни съвети относно това как да създадете списъка си с ключови думи може да посетите следната страница:

Как да съставите най-добрия списък с ключови думи

След като стартирате кампанията си с избраните ключови думи е важно да следите статистиката с резултатите от нея. Тя ще ви покаже кои ключови думи ви носят най-много кликове и кои не са ефективни, за да можете да ги промените. Това, разбира се, ще отнеме известно време, но ще ви позволи да редактирате кампанията си така, че да постигнете по-голяма възвръщаемост. Щом разполагате със своя акаунт, можете да прибавяте или отстранявате ключови думи, когато пожелаете. Google Ads дори може да сканира уеб сайта ви и да ви предложи допълнителен списък с ключови думи.

Вашата максимална цена за клик

Може би най-объркващото при работата с Ads е това, че няма фиксирани цени. Вместо това, в допълнение към месечния ви бюджет, който определяте сами още при създаването на вашия акаунт, Ads ви оставя възможността да определите цената за клик според ключовите думи, които сте избрали и които са асоциирани с рекламата ви. Това означава, че вие трябва да определите максималната цена, която сте готови да платите, когато някой потребител кликне на вашата реклама (Cost Per Click – CPC). Ако вашето ценово предложение е по-високо от това на останалите конкуренти, които са посочили дадената ключова дума, то в повечето случаи рекламата ви ще се появи сред първите позиции в „Платените препратки“.

С Google Ads вие сами определяте колко сте готови да плащате месечно за вашата реклама. Системата ще показва съобщението ви възможно най-често в рамките на определения от вас бюджет. Всеки път, когато потребител кликва на рекламата ви, това се отчислява от месечния ви бюджет, докато той не се изчерпи. След като вече имате отворена сметка, вие можете да промените бюджета си по всяко време.

  • е високоефективна форма на реклама;
  • насочва рекламите към точно определени целеви групи;
  • ви дава абсолютен контрол върху разходите за кампаниите;
  • възможност да плащате точно толкова, колкото искате;
  • дава достъп до всички данни и рекламни текстове и възможност за тяхната промяна по всяко време;
  • поддържа пълен отчет на резултатите.

Когато възможностите на Google Ads се използват максимално, кампаниите ви могат да имат изключително висока възвръщаемост на инвестициите.

Вижте още: 13 съвета за маркетинг и реклама [SEO Q&A част I] | Blog


За създаването на уеб сайт са необходими домейн име и хостинг услуга. Изборът на точното име за сайта и точната хостинг услуга е стартовия момент към създаването на вашия уникален уеб сайт и основата за едно успешно Интернет присъствие.

Изберете вашето домейн име и хостинг услуга от СуперХостинг.БГ!

Обновена: 02.04.2022

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още